Första dagen på jobbet.

Idag hade jag min första dag på jobbet.
Jag började jobba med Sofia klockan 12 och de gick väl ganska bra tror jag.
De va iallafall ingen som klagade.
Sofia drog vid 3 och lät mig göra nästan allting själv medan hon tittade på och käkade glass.
Jag måste erkänna att de va lite taskit av henne och att jag tog lite illa upp,
men samtidigt kände jag att det var bäst för mig att få träna så mycke som möjligt innan jag ska börja jobba själv.

Det värsta hittills har varit att förstå sig på kassan,
men det blir lättare och lättare för varje gång.
Jag tror jag gjorde 3 felslag. och det var inte så illa iallafall för att vara första gången.
När jag ringde Sofia och frågade vad jag skulle göra,
så sa hon bara att jag skulle skita i de och börja om från början.
Jag tyckte de lät väldigt konstigt eftersom varje slag registreras i kassan,
men eftersom hon jobbade där förra året så litade jag på vad hon sa.

Det visade sig senare att jag skulle ha skrivit upp och grejer efter varje felslag,
vilket resulterade i att det saknades 200 spänn i kassan som igentligen bara var felslag.
Först fick jag jätte dåligt samvete,
men Teres förklarade för mig hur jag skulle göra nästa gång det hände,
ringde till Fredrik, (han som äger stället),
och förklarade vad som hade hänt.
Sedan sa hon att de inte va mitt fel och att det hade hänt massa gånger förra året också.
Efter ett tag insåg jag att de va Sofia som hade gjort fel och inte jag,
och då kändes det genast bättre.

Efter att jag slutade jobba drog jag och Theres runt nere i Grebbestad ett tag och myste med Martin och så,
innan det var dags att gå hem och göra sig klar för kvällen.
Nu sitter jag här och ska strax gå och lägga mig.
Imorron kväll kommer jag tillbaka till Trollhättan.
Då ska jag passa på att träffa massa mysiga människor innan jag åker på läger med massa trevligt folk på onsdag.

Nattinatt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0