Den sjukaste natten någonsinn!

"Gudar och moln" säger jag bara!
De här har verkligen varit den sjukaste natten i mitt liv!
De började med att jag jobbade.
De va så sjukt mycke folk, så de gick inte att stänga 22 som planerat.
Jag var hemma halv 12 och då var det dags att göra sig iordning för att dra ner på bryggan.
Först gick jag och Rebecka till tältet i skogen för att resa färdigt tältet.
De hände massa saker och vi konstaterade att vi inte kunde sova i tältet i skogen.
När vi äntligen kom ner till bryggan och träffade Theres,
gick vi åt var sitt håll,
och jag och Rebecka hamnade på badbryggan och snackade skit i typ nån timme eller nåt.

Helt plötsligt kommer jag på den sjuka idéen att vi flyttar hem tältet igen,
och sover i trädgården.
Rebecka uttryckte sig på ett mycke fint sätt för att få fram att jag var helt dum i huvet.
Vi konstaterade att de va sant,
men att vi faktist skulle ta och flytta tältet ändå.
Nu är klockan 2 på natten.

Först försökte vi förklara för Theres vad det var som hade hänt,
hon förstod inte så mycke,
men tyckte att de va helt ok att vi flyttade tältet bara hon slapp att hjälpa till.
Efter detta projekt bar det av hem till mig för att hämta två cyklar att dra hem all packning på.
När vi äntligen kom fram till tältet va nu kolockan halv 3.

Till slut lyckades Jag Ensam att packa ihop tältet,
medans Rebecka satt och åt chips,tittade på och sa att jag var duktig.
Sen va de då dags att förföka få med sig alla sakerna hem.
Våra saker:

♦ 6-manna tält
♦ Min packning
♦ Theres packning
♦ Rebeckas packning
♦ Två cyklar
♦ En chips påse

Efter många om och män,
lite sjungande av Taizé-sånger i skogen,
och en fin saga berättad av Rebecka,
kom vi äntligen hem till huset.
Nu är klockan halv 4.

Då var det dags att sätta upp tältet igen.
Den här gången hjälpte faktiskt Rebecka till.
När vi nästan va klara kom Theres hem och tittade konstigt på oss och skrattade.
Till slut va allt klart.
Theres låg och smsande i tältet,
jag tog en cigg,
och Rebecka va övertrött.
Allt i sin ordning.
Nu är klockan 4.

Sen hoppa vi in i tältet och snackade skit och konstaterade att vi är dom galnaste människorna på denna jord,
eftersom ingen av oss kunde sova,
och klockan 5 konstaterade vi att de kanske var dags att somna,
så de gjorde vi.

En sjuk natt,
men gud va roligt jag hade ändå. :p


13 dagar kvar tills jag återser Trollhättan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0