Arg.

Tänk om jag kunde få vara bättre än henne,
eller åtminstånde lika bra,
bara en gång.

Jag är så jävla trött på att hon blir favoriserad,
av alla musiklärare precis hela tiden.

Ok, jag vet att hon har gått i musik-klass sen i 4:an,
och att hon har tagit sånglektioner sen dess,
och att hon är bättre än mig.
...Men vadå då?

Det ska väl inte vara en anledning till att jag inte ska få visa vad jag går för?!

Jag är fullt medveten om att hon tekniskt sett har kommit långt mycke längre än jag,
men jag tycker att jag ska få försöka endå.
(Jag menar...hur konstigt är det, när hon har tränat i 7,5 år och jag i 1,5 år.)

Det gör mig inget alls om jag misslyckas,
bara jag får en enda chans att försöka.

Ända sedan jag började på Sinclair har varje dag,
omedvetet varit en tävling mot henne,
för att jag ska få en chans att synas också.

Mina lärare säger till mig att jag ska ta mer egna initsiativ för att nå högre betyg.
Problemet är bara att varje gång jag försöker är hon där och tryker ner mig i avgrunden igen.

Om det fortsätter såhär funderar jag faktist på att byta skola,
fast det är de sista jag vill igentligen.

"Arg, ledsen, förvirrad"


Kommentarer
Postat av: Luhr

Men för mej är du bäst. Det måste väll räknas som nåt?<3

2009-01-23 @ 18:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0