2/2 2009

Nu sitter jag här igen, i min bäddsoffa under sängen. Det är helt tyst, det ända jag hör är mina tunga andetag och blyertsspetsen rispandes mot pappret. Just nu känner jag mig bara tom. Det är igentligen en ganska hemsk känsla, tycker jag iallafall. De senaste 2 timmarna har jag ängnat till att skriva ett 4 sidor långt brev till min bästa vän, där jag fick möjlighet att avreagera mig på allt mellan himmel och jord...Det var helt underbart just då, men nu vet jag inte vad jag känner längre. Jag är inte arg, inte ledsen, inte glad, jag bara är...
Ibland kan det vara skönt och avslappnande att bara vara, men just nu känns det bara jobbigt...

För 4 timmar och 50 minuter sen ringde min cello lärare till mig. Hon frågade varför jag inte kom till min lektion idag, och jag orkade bara inte komma på fler dåliga bortförklaringar, utan det var bara att berätta som det var. Efter det började hon med en gång att försöka "lösa problemet". Jag blev totalt panik slagen och visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. Medans jag satt och försökte andas lungt, satt hon i andra änden telefon ledningen och resonerade med sig själv vad jag skulle göra åt skolan. Till slut gick jag med på att gå till skolans "syo" för att hon skulle bli tyst och lägga på. Är det någonting jag verkligen inte klara av så är det när andra människor börjar bestämma över mig. Bestämma vad jag ska göra, tycka och tänka...

Jag har iallafall bestämt mig för att jag ska gå dit nästa vecka, när Christina kommer tillbaka och kan gå dit med mig. Jag klara det inte själv... Jag vet att jag är jätte feg, men det kommer bli skit jobbigt att gå dit. Om jag går dit innebär det att jag måste välja mina individuella val för åk 3, vilket i sin tur innebär att jag måste komma fram till vad jag ska göra efter gymnasiet. Ska jag jobba? Ska jag plugga? Vad behöver jag läsa för att nå mitt mål? Jag har ju inget mål i livet förutom att förhoppningsvis bli lycklig. Vad ska man välja då? Det finns inga kurser att läsa för att bli garanterad lycka...

Idag kom lillebror på världens bästa idé!
Han kom på att man borde skaffa tröjor med tryck där det står :

" - Vi är näst intill perfekta och ingen kan vara perfekt."

Hur underbart bra är inte den texten?!
Eftersom jag alltid är på allting hela tiden så har jag naturligtvis fixat en tröja att göra trycket på...
Nu ska jag bara ta med mig tröjan till textilen i skolan och göra trycket...Det blir lättast så... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0