Den senaste veckan. :)

Nu va de ett tag sen jag hörde av mej, men det har varit så mycke så jag her helt enkelt inte hunnit...
Jag har därimot dock hunnit med massa andra roliga och tråkiga saker... :)


Till att börja med har jag haft min sista musikal-föreställning. För den som har missat detta var det musik-esteterna i Uddevalla som satte upp musikalen "Hair" på Östrabo teatern 23/3 - 4/4. De har varit jätte jobbigt, och påfrestande både psykiskt och fysiskt. Jag tror dock inte att jag har haft så kul på flera år som jag hade under den här månaden, utan skola, bara musik! Jag måste erkänna att de känns skönt på ett sätt, för att man kommer tillbaka till sina vanliga rutiner igen, och framför allt ska de bli skönt att få tillbaka sömnen igen. Men mest känns de ändå jobbigt och tråkigt faktigst...Jag hade lätt velat hålla på i en månad till! Men, men, allt kul måste också ha ett slut... :)

I tisdags var jag på picknink med min lila lemur, Rebecka... :)
Det var super mysigt, och vi tillbringade ca 2 timmar med att fika och prata om allt mellan himel och jord, på en prickig picknik-filt. :) Precis innan vi gick ut lyckades jag med det klantigaste jag har gjort på länge...
"Jag var jätte glad och skulle ner i tvättstugan och hämta mina byxor... Av någon anledning började jag springa och när jag hade tre steg kvar på trappan tog jag satts och tänkte att jag skulle hoppa ner... Problemet var bara att jag precis i hoppet insåg att detta aldrig skulle sluta väl, eftersom taket i källaren var mycke lägre än vad jag hade räknat med. Därför för jag prödsligt ifrån mig en blandning av ett skrik eller en form av ett förvånat tjut för att visa hur överaskad jag blev... Detta "skrik" avslutades sedan med en stor smäll i golvet, och plödsligt ligger jag där raklång och blegar upp i taket och försöker komma underfull med vad det var som igentligen hände... Efter en halv minut reser jag mig upp och hämtar mina byxor och går upp till köket för att tala om för två gapskrattande filurer vad de va som hade hänt... Är de någon som lyckas med allt så är det verkligen jag... :p "

I lördags hjälpte jag pappa att bygga altan innan jag skulle ha föreställning... Jag skulle hjälpa honom att gräva upp gräsmattan... Problemet va bara att när jag skulle gå av spaden efter att ha trampat ner den i marken, visade det sig att min sula på skon var sönder, vilket innebar att jah hade fastnat i spaden och inte kom loss... De hela slutade med att jag tappade balanden och ramlade baklänger i slowmotion, ner för en backe och började gapskratta... När jag sedan lungnat ner min lite och kollade upp såg jag min kära far som stod och skakade på huvudet och sa:
" De är allt tur att jag har så smidiga döttrar."

De här va nog de viktigaste jag hade att säga sen sist, men de har hänt massa mer saker som jag inte orkar dra upp... :)


Idag var jag och hälsade på Linnéa och lillebror i Bullarn. :)
De va väldigt mys... Vi cyklade till tegelbruket och solade och lekte med pinnar... :)
Hade de inte varit så himlans kallt i vattnet hade jag lätt badat, men jag avstod...Lillebror däremot badade...Han är knas han, men de gör inget för de e de som gör honom så himla trevlig... :)
Sen sycklade vi hem till Néa och chillade lite innan mamma kom och hämtade mej, så får vi väl se om vi kanske ses igen imorron innan jag åker...

Många massa kramar på er båda!
Orange gräshoppa + Grön groda + Blå kanin = Mys vännisar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0