Jag är värd att bli älskad för den jag är!

Igår kväll när jag åkte hem från Gärdhem insåg jag plödsligt en sak som jag aldrig tidigare funderat över. Jag kom på hur stark jag igentligen är som person, och vilket sjukt bra självförtroende jag igentligen har. Jag började nämligen tänka på  hur min barndom har varit. Alltid, sen förskolan fram tills jag slutade 7:an har alla runt omkring mig, (dock inte min familj), påpekat hur tjock, ful och motbjudande på alla sätt och vis jag är. Till och med mina allra bästa vänner sa:
"Det kanske hade varit bra om du gick ner några kilon."

Nu kommer vi då till de som fick mig att inse hur bra jag är...
Jag har aldrig någonsin haft problem med ätstörningar eller andra psykiska problem pga detta.
Jag menar, alla har ju svackor... Det har jag också haft... Det är bara fullt normalt...
Människan fungerar så och så är det bara.
Det som gör mig så faschinerad är att jag som 5 - 12 åring ansåg att jag inte behövde ta åt mig,
pga att jag tänkte:
"så länge jag inte mår fysiskt dåligt pga hur jag ser ut kan det ju inte vara så farligt..."

Det här är jag.
Jenny Maria Roolf

Om jag inte passar, ta någon annan, för jag är värd att bli älskad för den jag är!

Kommentarer
Postat av: catja

Det är rätta takter det vännen! puss

2009-04-18 @ 12:32:48
URL: http://thedarling.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0