Bra, dålig, bra...

Idag var en bra dag, som blev en arg dag som slutade som en bra dag...

Det hela började med att jag åkte till skolan och hade matte lektion.
De häftiga med de hela va att jag jobbade, vilket jag aldrig gör annars, och de va kul! :O
Sen hade jag ensembel med Krishna och några fler som hade pallrat sig dit.
Uppspel om 2 veckor och jag tror inte vi har haft en ända lektion den här gången när alla är på plats...
Uppspelet är dessutom de sista för i år och de e på Östrabo teatern vilket de inte brukar vara...
Spännande, spännande... :)

Jag bestämde mig för att ta de tidiga tåget hem till mamma, så jag kunde träffa henne lite längre... :)
Jag gick på tåget på östra stationen och åkte 2 minuter till uddevalla C.
När vi precis skulle åka ropade dom ut i högtalarna att tåget strulade och att de skulle avgå om ca 5-10 minuter.
Efter 1 timme sittande på ett tåg på centralen konstaterade han som körde tåget att de va ett större fel och att tåget var tvunget att ställas in...
Nu blir jag riktigt förbannad med tankte på att jag skulle varit hemma i mammas lägenhet vid de här laget...
De hela slutade med att en förbannad Jenny och ca 100 andra griniga resenärer fick gå av tåget och vänta in nästa tåg som gick 16.09.
Jag fick vänta en hel timme på centeralen, åka tåg i yttligare 1 timme och sedan hämtade mamma mig och jag kom hem kvart över 5 istället för kvart över 3...

När jag kom hem blev jag genast på bättre humör och tog med mig Amanda och gav henne en present som jag hade gjort åt henne...
Jag sydde en sommar klänning som jag fick MVG på och som jag är sjukt stolt över! :)
När jag såg hur glad hon blev kunde jag bara inte va på dåligt humör längre...
Sen lekte jag med amanda i trädgården i 1,5 timme innan vi gick in och bakade en kladdkaka som vi fikade på med mamma efter hennes långprommenad runt Grönemad. :)

En till rolig sak som hände när jag kom hem till mamma va att jag träffade Christian, mammas bror, som jag inte har träffat på 1,5 år ungeför eftersom han bor i Thailand.
Han fick också smaka på våran kaka... =D

Efter fikan gick jag ner till BJK och fotade med Martin...
Sjukt kul va de, fast att vi igentligen inte gjorde något vettigt, mer än att ta kort och kedje röka... :s
Mys va de iallafall... =)

Nu sitter jag framför datorn och ska snart gå och lägga mig så jag orkar upp imorron till skolan...
Sista dagen innan lång helg...
JIPPI! =D

Natti, Natti! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0